Voedselpakketten voor Roemenië 2014

Stichting HCR besteed ieder jaar veel aandacht aan de voedselpakketten actie rondom de kerstdagen. Op verschillende plaatsen in Nederland worden levensmiddelen ingezameld bij supermarkten of maken mensen kant en klare pakketten voor gezinnen in Roemenië.

In het noordoosten van Roemenië, waar HCR actief is, leven heel veel arme families in moeilijke omstandigheden. De werkeloosheid is groot en in heel veel gevallen hebben hardwerkende ouders niet voldoende inkomen om hun gezin te onderhouden. We besteden met name aandacht aan de hele arme families, mensen die alleen leven en waar niemand naar omkijkt. Ouderen en ziek mensen.

Zo waren er acties in Staphorst, Nieuwendijk, Hendrik Ido Ambacht, Krimpen aan den IJssel, Lieden en op andere plekken in Nederland. Een actie waar bestuur en onze geweldige vrijwilligers samen werkten. Het resultaat is overweldigend! Op 12 december 2014 worden er twee vrachtwagens geladen die naar Roemenië vertrekken. We verwachten dat deze auto’s op 16 of 17 december in Roemenië uitgeladen worden. Direct daarna begint het verspreiden van de pakketten.

Veel dank aan alle mensen die ruim gaven! Aan onze vrijwilligers die altijd klaar staan en ook deze actie weer mogelijk maakten. Speciale dank aan de winkels waar we mochten staan om de goederen in te zamelen.

De foto’s die we plaatsen zijn van de actie in Hendrik Ido Ambacht: