Voedselpakket actie

“Voedselpakketten lossen de armoede niet op”. Dat is iets wat we van harte onderstrepen. Daarom ondersteunen we het Bureau voor sociale raad en bijstand in Bacau. Daar worden gezinnen geholpen op weg naar de zelfstandigheid of beter gezegd: op weg naar een nieuwe zelfstandigheid. De mensen van het Betania team gaan heel zorgvuldig te werk bij het aanpakken van de problemen in de gezinnen. Iedere situatie is uniek en vereist een individuele aanpak. Juist daarom vragen wij uw aandacht voor deze actie: een steuntje in de rug naar een zelfstandig bestaan!

De insteek van deze actie is het inzamelen van etenswaren in de vorm van een voedselpakket.

Deze pakketten worden door Stichting HCR bezorgd in de stad Bacau (Roemenië) van waaruit er, door het team van Betania,  gezorgd wordt dat de pakketten bij arme gezinnen terechtkomen. De werkelijkheid is dat er nog steeds heel veel mensen in omgeving van Bacau zonder huis en inkomen zitten als gevolg van de overstromingen. Het zou mooi zijn als we met z’n allen kunnen zorgen dat de allerarmste en de meest hulpbehoevende kinderen, gezinnen en alleenstaanden tegen de kersttijd een voedselpakket in ontvangst kunnen nemen. Zoals we al schreven: een steuntje in de rug naar een zelfstandig bestaan!

Onze vraag aan u:  Bent u bereid iets van uw overvloed af te staan aan deze mensen?

Eén voedselpakket bestaat uit:  een pak bloem, een pak suiker, 2 flessen olie ( zonnebloem), thee, macaroni/spaghetti/rijst, pot pindakaas, 2 blikken conserven, tandenborstel,  tube tandpasta,  stuk zeep. evt. pak/fles wasmiddel

Alle andere basislevensmiddelen zijn ook welkom.

Het is de bedoeling dat de voedselpakketten half december geladen en getransporteerd worden naar Bacau. Bij voorkeur het pakket verpakken in een kartonnen doos. Als u een gedeelte van het pakket of meerdere pakketten wilt geven, kan dat natuurlijk ook. Bovenstaand pakket heeft een winkelwaarde van gemiddeld € 15,-. Alvast hartelijk dank!

ING Bank 7525531, o.v.v. Actie Voedselpakket, ten name van Stichting H.C.R. te Sommelsdijk, contact: info@stichtinghcr.nl

Voor de actie flyer: klik hier

Categorie: Acties, Stichting HCR · Tags:

1 Reactie op “Voedselpakket actie”
  1. JM schreef:

Een mooie voedselpakketten aktie opgezet
    Daarbij op een breed draagvlak gelet
    Het is fijn om te zien de blijde gezichten
    Door u bijdrage om de armoe te helpen verlichten