0653 444791 info@stichtinghcr.nl Lindelaan 10, 4043 MB, Opheusden

Stichting HMC

Deze pagina is bedoeld om informatie terug te vinden over stichting HMC. De stichting HMC is definitief opgeheven en volledig geïntegreerd in de projecten van stichting HCR.

Met ingang van 1 april 2019 valt Stichting Hulpverlening Medechristenen (HMC) onder de bestuurlijke verantwoordelijkheid van Stichting HCR. Het bestuur van Stichting HMC is afgetreden en overgenomen door het bestuur van Stichting HCR.

Als bestuur van Stichting HCR hebben we met verwondering en waardering kunnen zien wat Stichting HMC sinds 1977 realiseerde! We bedanken de oud-bestuursleden: dhr. B. Klop. dhr. C. Huisman, dhr. J.W. de Kok en dhr. E.M. van Dijk voor de geweldige inzet en betrokkenheid bij alles wat Stichting HMC doet en deed.

Geschiedenis Stichting HMC

Stichting HMC werd opgericht in 1977. Met als doel om medechristenen te helpen en hun vaak moeilijke situaties aan de buitenwereld bekend te maken. Zo werd er aandacht gevraagd voor Christenen in gevangenkampen en werden er mensen vrijgelaten uit de gevangenis in Cuba. Na de revolutie in Roemenië (december 1989) werden er transporten georganiseerd naar de stad Cluj-Napoca en het dorpje Bagaciu. Sinds die tijd is Stichting HMC vooral actief in Roemenië. Als aanvulling op hulptransporten worden er evangelisatie activiteiten georganiseerd en werden er huisjes gebouwd in het dorpje Bagaciu. Nog steeds wordt een apotheek in Cluj-Napoca gesteund zodat er medicijnen voor de arme bevolking beschikbaar is. Ook werd er in de afgelopen jaren bijgedragen aan betere omstandigheden voor arme gezinnen, maar ook hulp bij de bouw van kerken en het inrichten van scholen.

Contact:

dhr.S. Flikweert
Zandsteeg 25
4255 SE –  Nieuwendijk
e-mail: hmc@stichtinghcr.nl

Het beleidsplan van stichting HMC is geintegreerd in het beleidsplan van Stichting HCR: link

Wordpress Photo Gallery