Actie Terreinauto

Het bedrag voor de terreinauto is binnen. Heel veel dank voor alle bijdragen en inzet!

Onbereikbaar!?

Veel van onze cliënten wonen in dorpjes in de Provincie Bacau maar ook in andere delen van Roemenië. Deze dorpjes zijn meestal te bereiken over onverharde wegen. Dat is allemaal geen probleem als het  maar niet regent of sneeuwt!

In de winter

Onverharde wegen veranderen in modderige paadjes en de dorpjes worden onbereikbaar. Een dikke laag klei blijft aan je schoenen plakken en auto’s komen vast te zitten. Als de dorpjes wat hoger liggen is het onmogelijk om met een normale auto verder te komen, de hellingen zijn te stijl. Soms loopt er een riviertje door de dorpen waar je doorheen moet, het water staat al snel halverwege het autoportier.

Bezoeken niet mogelijk

Meldingen van misbruik van kinderen, bezoeken aan pleeggezinnen, hulp aan zieke mensen wordt vooral in de herfst en de winter moeilijk door regenval, sneeuw of dooi. Soms worden er in onmogelijke omstandigheden vele kilometers te voet afgelegd. Het is allemaal “onbereikbaar”.

Bezoeken wel mogelijk

Deze “onbereikbaarheid” is relatief, de oplossing is de aanschaf van een kleine terreinauto. Dat is al lang een wens van het HCR/Betaniateam. Met de aanschaf van zo’n auto worden de bezoeken aan zieke mensen weer mogelijk, de pleeggezinnen kunnen weer bezocht worden en meldingen van misbruik en verwaarlozing kunnen ook weer onderzocht worden. Simpel toch?

Ja, simpel als de financiële middelen daarvoor beschikbaar zijn! Helaas is dat (nog) niet zo. Een Dacia Duster als terreinauto kost 14.600 euro en dat geld hebben we niet. Daarom deze aktie van harte aanbevolen!

Helpt u mee aan de bereikbaarheid van onze cliënten?

Uitvoering

Deze aktie kan door scholen, verenigingen, families en vrienden gedaan worden. Door middel van deze bouwplaat waarvan een spaarpot gemaakt kan worden krijgt deze aktie meer aandacht. Het moet toch mogelijk zijn om op korte termijn het gewenste bedrag bij elkaar te sparen. Als u/jij geld gespaard of opgehaald hebt is het de bedoeling dat het geld overgemaakt wordt naar rekeningnummer van de HCR, ING rekeningnr. 7525531 of RABO rekening 314125582. onder vermelding “ aktie terreinauto”. Deze nummers vindt u op de onderkant van de terreinwagen.

Alvast hartelijk bedankt!

Namens het COT aktieteam T. Pols  t.pols@stichtinghcr.nl telf. 0622622902 of J.Muit  jmuit@stichtinghcr.nl telf. 0653217176

fundraising

Het bedrag voor de terreinauto is binnen!

Categorie: Actie's HCR · Tags:

Moving-On