Werkgroep HCR – IJssel en Lek

Ontstaansgeschiedenis
De werkgroep IJssel en Lek, voorheen werkgroep Krimpen aan den IJssel, is al 16 jaar actief voor de stichting HCR. De werkgroep is ontstaan vanuit een groep vrienden die met elkaar naar Roemenië zijn geweest om daar in een vakantieperiode werk te verrichten. Terug in Nederland hebben zij met elkaar besloten om structureel geld in te zamelen voor de stichting HCR. Met tien leden was in 1997 de eerste werkgroep een feit.

Tot december 2013 heeft de werkgroep gewerkt onder de naam ‘Werkgroep Krimpen aan den IJssel’. Vanaf het nieuwe jaar opereren zij onder de naam: ‘Werkgroep IJssel en Lek’. Dit vanwege de groei die de werkgroep in de loop der jaren heeft doorgemaakt. De het werk van de werkgroep wordt niet meer alleen ondersteund voor vele vrijwilligers uit Krimpen aan den IJssel, maar ook vanuit Capelle aan den IJssel, Nieuwerkerk aan den IJssel en veel andere omliggende plaatsen.

De werkgroep mag zijn ontstaansgeschiedenis dan in Krimpen aan den IJssel hebben liggen, het werkterrein is veel breder. Dit om samen het werk van de stichting HCR onder de aandacht te brengen en hen van de financiële en materiële middelen te voorzien.

Werkgroep IJssel en Lek
De werkgroep bestaat momenteel uit ongeveer twaalf leden, die bij hun werkzaamheden ondersteund worden door talloze vrijwilligers. De werkgroep wordt voorgezeten door Teunis Pols (t.pols@stichtinghcr.nl), die vanaf het begin bij de werkgroep betrokken is.

Werkzaamheden
Werkgroep IJssel en Lek heeft in het verleden al veel acties georganiseerd, zoals kerstkaarten bezorgen, autowas-acties, etc.

Momenteel organiseert de werkgroep IJssel en Lek (ondervoorbehoud) de volgende acties:
– Grote verkoopdag (Februari/ Maart)
– Ontbijtactie (April)
– Benefietdiner
– Strandsponsorloop (Juli/September)
– Kindersamenzangavond (Oktober/november)
– Oppascentrale (Jaar rond)
– Kerstpakkettenactie (December)
– Diverse zangavonden in de regio.

Daarnaast beschikken zij over een loods voor de opslag van kleding en andere hulpgoederen. Elke maand wordt hier, door een enthousiaste groep dames, gekregen kleding gesorteerd. Ook vertrekken hiervandaan verschillende transporten met hulpgoederen.

Contactgegevens
Interesse om mee te denken? Uw steentje bij dragen? Of informatie, vragen of opmerkingen? Daarvoor kunt u terecht bij de voorzitter van werkgroep ‘IJssel en Lek’

Dhr. T. Pols
Tel.: 0180- 511520