Werkgroep HCR – Hendrik Ido Ambacht

De werkgroep begon in de Hervormde Gemeente van Hendrik Ido Ambacht.

In het dorp Arduzel, in Roemenië, hebben we huis Bethesda, een gastenverblijf en medische post, ondersteund, het functioneert nu zelfstandig. Ook hebben we kleding ingezameld, maar daar is een eind aan gekomen. (Maar dat willen we eventueel weer op gaan pakken). Regelmatig zijn we op bezoek geweest in Arduzel; ook bij de viering van het feit dat de kerk 500 jaar bestond.

Omdat er nog veel te doen is in Roemenië zijn we als werkgroep doorgegaan en werken we nu samen met de Vrij Evangelische Gemeente te Hendrik Ido Ambacht. We hebben aansluiting gezocht bij Stichting HCR. Hier gaan we ons bezighouden met BRSB, het Bureau voor Sociale Raad en Bijstand. In de praktijk is dit ondersteuning aan arme gezinnen.

Met elkaar vormen we een fijne groep die bestaat uit Jan en Rita v.d. Linden, Joke Scheurwater, Germa Simonse, Lenie van Wingerden, Bas Schippers. Rita onderhoudt de contacten naar buiten en met HCR, zij is onze regelnicht in het geheel.

Naast collecteren in de kerken organiseren we jaarlijks een rommelmarkt waarvan de opbrengst bestemd is voor een project in Roemenië. Persoonlijk beleven we veel plezier aan de voorbereidingen en aan deze rommelmarkt. Tussendoor zijn er kleinere acties, zoals het verkopen van bloemen.  Eén van onze enthousiaste leden, Jan v.d. Linden ziet altijd wel kans om een vrachtwagen vol te laden met schoolmeubels en andere nuttige zaken.

Het e-mail adres van Werkgroep HCR – Hendrik Ido Ambacht is : jlinden@chello.nl  Contactpersonen :  Jan en Rita van der Linden

Moving-On