Stichting HCR

De Stichting Hulpverlening door Christenen in Roemenië (HCR) is opgericht in 1994 en verleent geestelijke en materiële hulp aan de hulpbehoevenden in Roemenië.

De Stichting HCR is een actieve organisatie, die initiatieven promoveert en de zelfstandigheid van mensen zoveel mogelijk voorop stelt.

Stichting HCR en de mensen die daarbij betrokken zijn, werken vanuit een Christelijke overtuiging.

Vóór de oprichting van de stichting bestonden er al een aantal individuele contacten met mensen uit Bacău. Door de informatie van deze mensen werd al snel duidelijk dat Roemenië behoefte had aan professionele en lange termijn projecten. Om efficiënt te kunnen werken werd de Roemeense stichting Asociaţia Betania opgericht. Al snel werd samenwerking met kerkverbanden en  andere instellingen een feit. Hierdoor werd het mogelijk om veel breder te opereren.

In 1995 heeft Stichting HCR de fam. A. Muit naar Roemenië uitgezonden. Vanaf dat moment coördineert André Muit in Bacău alle werkzaamheden van de Stichting HCR in Roemenië. Tevens heeft hij de algemene leiding van de door de Asociaţia Betania uit te voeren projecten. Deze Roemeense rechtspersoon behartigt, onder leiding van André Muit, onder andere de belangen van de Stichting HCR in Roemenië.

De Belastingdienst merkt de Stichting HCR aan als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Zie: Donaties

Stichting HCR staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Rotterdam onder nummer 41.121.455 en is gevestigd in Middelharnis.

Bestuur (bestuur@stichtinghcr.nl):

drs. P. Eikelboom – Voorzitter Stichting HCR (voorzitter@stichtinghcr.nl)
ir. S. Flikweert – Secretaris Stichting HCR (info@stichtinghcr.nl)
dhr. M. Goudzwaard – Penningmeester (penningmeester@stichtinghcr.nl)

Adviseur van het bestuur:

dhr. J.Muit (jmuit@stichtinghcr.nl)

Voor algemene informatie over de werkzaamheden van de Stichting HCR in Roemenië kunt u contact opnemen met de secretaris.Voor presentaties over het werk van Stichting HCR met de PR comissie.

De Asociaţia Betania is bereikbaar via André Muit, tel: +40 745 626043

De PR Comissie is bereikbaar via dhr. J. Muit, pr@stichtinghcr.nl, tel: 0180 314375.

Moving-On