Bureau voor sociale raad en bijstand

Bureau voor sociale raad en bijstand, één van onze gezinnen

Bureau voor sociale raad en bijstand.
Voorheen het adoptieproject, is in 1995 opgericht om school- en gezinsverlating te voorkomen. De doelen van het project zijn: kinderen binnen het gezin houden, zorgen dat kinderen naar school blijven gaan, (re)integratie van kinderen of jongeren in hun school, opname van kinderen in tehuizen tegengaan en het uiteenvallen van gezinnen voorkomen.

Meer informatie over dit project

Sommige mensen wonen zo......

Sommige mensen wonen zo……

Noodhulp

De financiële noodhulp wordt verleend aan aanvragers met ernstige sociale en medische problemen. Een evaluatie-commissie voert een sociaal onderzoek uit om de ernst van ieder geval vast te stellen. Op medisch gebied wordt financiele steun verleend voor behandelingen.

Evangelisatie

Bezoeken van gezinnen door evangelist Rosca en verspreiden van Bijbels en evangelisatie lectuur. Houden van kinderclub. Onderwijzen van jongeren in de kamertraining en voorgaan in de kerkelijke gemeente.
Centrum "de Dolfijn" in Bacau voor kinderen met autisme

Centrum “de Dolfijn” in Bacau voor kinderen met autisme

Centrum “de Dolfijn”

In februari 2005 werd “De Dolfijn” geopend, een dagopvang voor kinderen met autisme. De capaciteit van het centrum is 16 plaatsen. De kinderen worden in twee groepen geïntegreerd, maar enkele uren per dag wordt er tevens individueel gewerkt. Een gevarieerd aanbod van diensten voor kinderen met autisme en hun familie

Kamertraining in Bacau Roemenie

Kamertraining in Bacau

Dit centrum heeft als doel het sociaal integreren van jongeren die uit tehuizen (kinderhuizen) komen en het terug in de samenleving brengen van jongeren in probleemsituaties. Het project is bedoeld voor jongeren die voorheen in staatscentra werden opgevangen en voor hen die in riskante omstandigheden verkeren (o.a. slachtoffers van mensenhandel).

Kamertraining in Boekarest Roemenie

Kamertraining in Boekarest

In het kader van Kamertraining Boekarest wordt vooral aandacht besteed aan de opleiding van de jongeren. Meisjes die door omstandigheden geen enkele mogelijkheid hebben om te studeren krijgen nu wel de kans om een opleiding af te ronden. Dit project maakt het verschil voor hun toekomst.

Meer informatie over dit project.

Multifunctioneel centrum in Bacau

Multifunctioneel centrum Bacau

Het multifunctionele centrum in Bacau is in 2011 gebouwd door vrijwilligers van Stichting Werkgroep Oost Europa uit Nieuw Vennep. Het gebouw is bestemd voor dagactiviteiten voor jongeren met beperkingen. In plaats van thuis te zitten kunnen ze nu terecht in het multifunctionele centrum. Een uniek project in de regio van Bacau.

Revalidatie, fysio en hydrotherapie

Revalidatiecentrum

Revalidatie voor kinderen en volwassenen met beperkingen. Fysiotherapie en hydrotherapie voor allerlei aandoeningen. Ook uniek in deze regio is het therapiebad voor hydrotherapie. De temperatuur van het water is 33 graden. Mensen met lichamelijke beperkingen kunnen bij ons behandeling krijgen die nergens is de buurt voorhanden is.

Meer informatie over dit project.

Stichting Hulpverlening door Christenen in Roemenië realiseert haar projecten door bemiddeling van Asociaţia Betania in Bacău en kan door de vele steun en partners haar projecten uitvoeren.

Presentatie: HCR in het kort (Powerpoint)

Moving-On